BibTex Citation Data :
@article{JBS14249, author = {Riasto Widiatmo}, title = {OBSERVASI PADA PERILAKU PENJUAL, PEMBELI DAN APARAT DINAS PADA PASAR TRADISIONAL MEMOTRET CIRI KULTURAL PELAKU BISNIS DAN PENGUASA KITA}, journal = {JURNAL BISNIS STRATEGI}, volume = {15}, number = {1}, year = {2017}, keywords = {}, abstract = { Berangkat dari kesenjangan antara pengajar atau pelatih atau nara-sumber pada Pelatihan bagi usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI dengan para peserta kursus, pelatihan atau pembinaan usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI. Masalah tersebut berawal dari keterbatasan kemampuan pengajar yang biasanya berangkat dari buku atau literatur dan sama sekali tidak mengenal realita yang terjadi dan fakta yang sudah menjadi kultur manajemen dan marketing para pengusaha mikro, pengusaha kecil dan KOPERASI. Materi MANAJEMEN dan MARKETING yang diberikan pasti sama dari waktu kewaktu. Manajemen selalu menampilkan bahan-bahan tentang fungsi-fungsi manajemen : planning, organizing, actuating dan controling sedangkan marketing selalu menyajikan masalah promotion, price, place dan product. Pengafar dari Perguruan Tinggl yang dikatakan lebih hebat semakin jauh dari realitas karena lebih mengutamakan mengamb/1 sumber-sumber terbaru dan mutakhir dari jurnal manafemen terbaru yang berasa/ dari negara-negara maju yang kondisi dan keadaannya sangat jauh berbeda. Akhirnya tujuanakhir dari penyelenggaraan pelatihan dan pembinaan bagi usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI akan jauh dari harapan. Para peserta hanya mengantuk dan pulang dengan bingung karena bahan yang diperoleh tidak (J1ungkin diterapkan pada usahanya. Untuk menjembatani masalah “jurang\" antara pengajar UKM dengan UKM maka observasi sosiologi-ekonomi ini berusaha memulai pembahasan manajemen dan marketing UKM dengan memotret realita manajemen yang ada di pasar tradisional. Metode observasi sosiologis yang berusaha memotret fakta, menjadikan pasar tradisional sebagai laboratorium manajemen. Ahli sosio/ogi menjadikan kota sebagai laboratorium. Cara memotret fakta dengan metode sosiologis memang berbeda dengan penelitian yang dilakukan oleh disiplin ilmu manajemen yang menganggap bahwa a/at analisis statistik yang rumit dianggap lebih canggih padahal a/at analisis statistik justru memerlukan banyak sekali penyederhanaan. Selanjutnya apalah arti dan manfaat sebuah perencanaan strategis jika semua berawal dari suatu penyederhanaan. Observasi sosiologi-ekonomi pada tu/isan ini mengambil obyek PASAR TRADISIONAL}, issn = {2580-1171}, pages = {84--89} doi = {10.14710/jbs.15.1.84-89}, url = {https://ejournal.undip.ac.id/index.php/jbs/article/view/14249} }
Refworks Citation Data :
Berangkat dari kesenjangan antara pengajar atau pelatih atau nara-sumber pada Pelatihan bagi usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI dengan para peserta kursus, pelatihan atau pembinaan usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI. Masalah tersebut berawal dari keterbatasan kemampuan pengajar yang biasanya berangkat dari buku atau literatur dan sama sekali tidak mengenal realita yang terjadi dan fakta yang sudah menjadi kultur manajemen dan marketing para pengusaha mikro, pengusaha kecil dan KOPERASI.
Materi MANAJEMEN dan MARKETING yang diberikan pasti sama dari waktu kewaktu. Manajemen selalu menampilkan bahan-bahan tentang fungsi-fungsi manajemen : planning, organizing, actuating dan controling sedangkan marketing selalu menyajikan masalah promotion, price, place dan product.
Pengafar dari Perguruan Tinggl yang dikatakan lebih hebat semakin jauh dari realitas karena lebih mengutamakan mengamb/1 sumber-sumber terbaru dan mutakhir dari jurnal manafemen terbaru yang berasa/ dari negara-negara maju yang kondisi dan keadaannya sangat jauh berbeda. Akhirnya tujuanakhir dari penyelenggaraan pelatihan dan pembinaan bagi usaha mikro, usaha kecil dan KOPERASI akan jauh dari harapan. Para peserta hanya mengantuk dan pulang dengan bingung karena bahan yang diperoleh tidak (J1ungkin diterapkan pada usahanya.
Article Metrics:
Last update:
Last update: 2025-04-25 07:45:15
Author(s) Rights
In order for Diponegoro International Journal of Business (DIJB) to publish and disseminate research articles, we need publishing rights (transferred from author(s) to publisher). This is determined by a publishing agreement between the author(s) and DIJB. This agreement deals with the transfer or license of the copyright of publishing to DIJB, while authors still retain significant rights to use and share their own published articles. DIJB supports the need for authors to share, disseminate and maximize the impact of their research and these rights, in any databases.
As an author, you have rights to a large range of uses of your article, including use by your employing institute or company. These Author rights can be exercised without the need to obtain specific permission. Authors publishing in DIJB has wide rights to use their works for teaching and scholarly purposes without needing to seek permission, including:
use for classroom teaching by Author or Author's institution and presentation at a meeting or conference and distributing copies to attendees; use for internal training by the author's company; distribution to colleagues for their research use; use in a subsequent compilation of the author's works; inclusion in a thesis or dissertation; reuse of portions or extracts from the article in other works (with full acknowledgement of final article); preparation of derivative works (other than commercial purposes) (with full acknowledgement of final article); voluntary posting on open web sites operated by author or author’s institution for scholarly purposes, (but it should follow the open-access license of Creative Common CC-by-SA License).
Authors/readers/third parties can copy and redistribute the material in any medium or format, as well as remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially, but they must give appropriate credit (the name of the creator and attribution parties (authors detail information), a copyright notice, an open-access license notice, a disclaimer notice, and a link to the material) and provide a link to the license.
Authors/readers/third parties can read, print and download, redistribute or republish the article (e.g. display in a repository), translate the article, download for text and data mining purposes, re-use portions or extracts from the article in other works, sell or re-use for commercial purposes, remix, transform, or build upon the material, they must distribute their contributions under the same license as the original Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA).
Copyright Transfer Agreement for Publishing (Publishing Right)
The authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, the copyright for publishing (publishing right) of the article shall be assigned/transferred to the Department of Management, Faculty of Economics and Business, Universitas Diponegoro as the publisher of DIJB.
Upon acceptance of an article, authors will be asked to complete a 'Copyright Transfer Agreement for Publishing (CTAP)'. An e-mail will be sent to the Corresponding Author confirming receipt of the manuscript together with a CTAP form by the online version of this agreement.
DIJB, the publisher, and the editorial board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in DIJB are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
Remember, even though we ask for a transfer of copyright for publishing (CTAP), our journal Author(s) retain (or are granted back) significant scholarly rights as mentioned before.
The Copyright Transfer Agreement for Publishing (CTAP) Form can be downloaded here
View My Stats
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.