Sistem Gesture Accelerometer dengan Metode Fast Dynamic Time Warping (FastDTW)

In the modern environment, the interaction between humans and computers require a more natural form of interaction. Therefore, it is important to be able to build a system that can meet these demands, such as by building a hand gesture recognition system or gesture to create a more natural form of interaction. This study aims to design a smartphone’s accelerometer gesture system as human computer interaction interfaces using FastDTW (Fast Dynamic Time Warping).The result of this study is form of gesture interaction which implemented in a system that can make the process of recognition of the human hand movements based on a smartphone accelerometer which generates a command to run the media player application functions as a case study. FastDTW as the development of Dynamic Time Warping method (DTW) is able to compute faster than DTW and have an accuracy approaching DTW. From the test results, FastDTW show a fairly high degree of accuracy reached 86% and showed a better computing speed compared to DTW
Article Metrics:
- Akl, A., 2010. A Novel Accelerometer-based Gesture Recognition System, Master Thesis. Toronto: Master of Applied Science Department of Electrical and Computer Engineering University of Toronto
- Kela, J., 2006. Accelerometer-based gesture control for a design environment. Pers Ubiquit Comput, 285–299
- Liu, J., Wang, Z., Zhong, L., Wickramasuriya, J., and Vasudevan, V., 2008. uWave: Accelerometer-based Personalized Gesture Recognition. Houston: Rice University and Motorola Labs
- Salvador, S., and Chan, P., 2007. FastDTW: Toward Accurate Dynamic Time Warping in Linear Time and Space. Prcoeedings of the 10th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining Workshop on Mining Temporal and Sequential Data ,hal. 70–80, Melbourne: Dept. of Computer Sciences Florida Institute of Technology
- Weiser, M., Gold, R., and Brown, R. J., 1999. The origins of ubiquitous computing research at PARC in the late 1980s. IBM SYSTEMS JOURNAL, VOL 38, NO 4, 693-696
- Wu, J., Pan, G., Zhang, D., Qi, G., and Li, S., 2009. Gesture Recognition with a 3-D Accelerometer. UIC LNCS 5585, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 25-38
Last update: 2021-02-28 07:01:30
Last update: 2021-02-28 07:01:31
-
Ipingpong: A real-time performance analyzer system for table Tennis Stroke's movements
Hegazy H.. Procedia Computer Science, 127 , 2020. doi: 10.1016/j.procs.2020.07.014
Penulis yang mengirimkan naskah harus memahami dan menyetujui bahwa jika diterima untuk dipublikasikan, hak cipta dari artikel adalah milik JSINBIS dan Universitas Diponegoro sebagai penerbit jurnal.
Hak cipta (copyright) meliputi hak eksklusif untuk mereproduksi dan memberikan artikel dalam semua bentuk dan media, termasuk cetak ulang, foto, mikrofilm dan setiap reproduksi lain yang sejenis, serta terjemahan. Penulis mempunyai hak untuk hal-hal berikut:
- menggandakan seluruh atau sebagian materi yang dipublikasikan untuk digunakan oleh penulis sendiri sebagai bahan pengajaran di kelas atau bahan presentasi lisan dalam berbagai forum;
- menggunakan kembali sebagian atau keseluruhan materi sebagai bahan kompilasi bagi karya tulis penulis;
- membuat salinan dari bahan yang dipublikasikan untuk didistribusikan di lingkungan institusi tempat penulis bekerja.
JSINBIS dan Universitas Diponegoro serta Editor melakukan segala upaya untuk memastikan bahwa tidak ada data, pendapat atau pernyataan yang salah atau menyesatkan yang dipublikasikan di jurnal ini. Isi artikel yang diterbitkan di JSINBIS adalah tanggung jawab tunggal dan eksklusif dari masing-masing penulis.