Evaluation of Road Surface Stability Based on the International Roughness Index on 14 Roads in Yogyakarta City
DOI: https://doi.org/10.14710/teknik.v39i2.21459
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Cantisani, G. dan Loprencipe, G. (2010). Road Roughness and Whole Body Vibration : Evaluation Tools and Comfort Limits. J. Transp. Eng., vol. 136, no. 9, pp. 818–826.
Gillespie, T. D. (1992). Everything You Always Wanted To Know About The IRI, But Were Afraid to Ask. Road Profile Users Gr. Meet.
Fatra, R., Purnawan, dan Putri, E. E. (2017). Analisa Kondisi Kemantapan Jalan Nasional Provinsi Riau Terhadap Volume Lalu Lintas Dan Alokasi Anggaran. J. Rab Construction Research, vol. 2, no. 1
Muhsin, T., Aryani S., R. A., dan Wiguna, I. P. A. (2018). Evaluasi Penerapan Standar Pelayanan Minimal Pada Ruas Jalan Provinsi Di Kota Kendari Sulawesi Tenggara. ITS Journal of Civil Engineering, Vol. 33, no. 1.
Ng, V. L. (2015). A Study Of Deterioration In Ride Quality On Ohio’s Highways By Vincent.
Pemerintah Kota Yogyakarta. (2013). Keputusan Walikota Kota Yogyakarta Tentang Penetapan Ruas-ruas Jalan Menurut Kelasnya Di Kota Yogyakarta, pp. 1–19.
Pemerintah Kota Yogyakarta. (2018). Keputusan Walikota Kota Yogyakarta Tentang Penetapan Ruas-ruas Jalan Kota Yogyakarta, pp. 1–12.
Peterson, W.D.O. (1987). Road Deterioration And Maintenance Effects: Models For Planning And Management.
Pusat Studi Transportasi Badan Penelitian Dan Pengembangan Pekerjaan Umum. (1994). Tata Cara Survai Kerataan Permukaan Perkerasan Jalan Dengan Alat Ukur Kerataan Naasra. pp. 1–8.
Robbins, M. M. dan Tran, N. H. (2016). A Synthesis Report: Value Of Pavement Smoothness And Ride Quality To Roadway Users And The Impact Of Pavement Roughness On Vehicle Operating Costs.
Sanjaya, Y. A., Rosalina dan Syarwan. (2017). Evaluasi Tingkat Kerusakan Permukaan Jalan Untuk Menentukan Jenis Penanganan Dengan Sistem Penilaian Menurut Bina Marga (Studi Kasus Jalan Nasional Bireuen–Bts. Kota Lhokseumawe, Kecamatan Krueng Geukueh Mulai Sta 253+ 000 S/D Sta 257+ 000). J. Sipil Sains Terapan, vol. 10, issue 1, no. 1.
Sayers, M. W. dan Karamihas, S. M. (1998). The Little Book Of Profiling. Univ. Michigan.
Siahaan, D. A. dan Surbakti, M. S. (2011). Analisis Perbandingan Nilai IRI Berdasarkan Variasi Rentang Pembacaan NAASRA. J. Tek. Sipil USU, vol. 3, no. 3.
Srianty, J., Isya, M., dan Anggraini, R. (2017). Analisis Kondisi Kemantapan Jalan Dengan Lalu Lintas Harian Rata-Rata Pada Jalan Arteri Sekunder. J. Teknik Sipil Universitas Syiah Kuala, vol. 1, special issue no. 1.
Standar Geometri Jalan Perkotaan. (2004). Indonesia.
Tehrani, S. S. (2014). Performance Measurement Using IRI And Collision Rates In The Province Of Alberta.
Tho’atin, U., Setyawan, A., dan Suprapto, M. (2016). Penggunaan Metode International Roughness Index (Iri), Surface Distress Index (Sdi) Dan Pavement Condition Index (Pci) Untuk Penilaian Kondisi Jalan Di Kabupaten Wonogiri. Prosiding Semnastek.
Uhlmeyer, J. D., Luhr, dan Rydholm, T. (2016). Pavement Asset Management.
Zulfan, E., Saleh, S. M., dan Yunus, Y. (2018). Penilaian Kondisi Jalan Pada Ruas Jalan KM. 77 (Batas Pidie) – Batas Kota Sigli. J. Teknik Sipil Universitas Syiah Kuala, vol. 1, special issue no. 3.
Copyright (c) 2019 TEKNIK