Konservasi Berbasis Komunitas (Studi Tentang Strategi Branding Universitas Negeri Semarang Sebagai Universitas Konservasi)

*Riki Arswendi -  Program Studi Magister Ilmu Komunikasi FISIP UNDIP Angkatan IV, Indonesia
Published: 1 Jul 2013.
Open Access
Citation Format:
Article Info
Section: Articles
Language: EN
Full Text:
Statistics: 628 2217
Abstract

Abstract :

Semarang State University formerly known as the Institute of Teacher Training and Education (Teachers’ Training College) Semarang. Brand Semarang Teachers’ Training College as a college graduate educators who produce so powerful in society today. In fact, the State University of Semarang Semarang Teachers’ Training College is different from that seen in the opening of the non-education courses and non-education faculties like law school. On March 30, 2010, State University of Semarang declared itself a university conservation. Branding is a conservation organization communication strategy as repotioning Unnes among other universities in Indonesia. Conservation community ultimately makes internal and external to the organization as a tool to achieve organizational objectives are referred to as strategic communication.

Keywords: Komunikasi strategis, Branding, Universitas Negeri Semarang.

Abstraksi :

Universitas Negeri Semarang dahulu bernama Institut Keguruan dan Ilmu Pendidikan (IKIP) Semarang. Brand IKIP Semarang sebagai perguruan tinggi yang menghasilkan sarjana pendidik begitu kuat di masyarakat hingga saat ini. Padahal, Universitas Negeri Semrang berbeda dengan IKIP Semarang hal itu tampak pada pembukaan program studi non kependidikan dan fakultas non kependidikan seperti fakultas hukum. Pada tanggal 30 Maret 2010 Universitas Negeri Semarang mendeklarasikan diri sebagai universitas konservasi. Branding konservasi adalah strategi komunikasi organisasi sebagai repotioning Unnes di antara universitas lainnya di Indonesia. Konservasi pada akhirnya menjadikan komunitas internal dan eksternal organisasi sebagai alat untuk mencapai tujuan organisasi yang disebut sebagai komunikasi strategis.

Kata kunci : Komunikasi strategis, Branding, Universitas Negeri Semarang

Article Metrics: