skip to main content

TINJAUAN HUKUM TERJADAP PEMBATALAN PERKAWINAN AKIBAT PEMALSUAN IDENTITAS BERDASARKAN PUTUSAN NOMOR 038/Pdt.G/2014/PA.Pare

*Sinta Aswira  -  , Indonesia
Budi Santoso  -  Universitas Diponegoro, Indonesia
Open Access Copyright (c) 2020 NOTARIUS

Citation Format:
Abstract

Abstract

This study discusses the causes of marriage cancellations in the Pare-Pare City Religious Court, the causes of marriage cancellations due to identity forgery. This research was conducted in an approach method used is empirical juridical, and research specifications are analytical description, collection obtained through primary data that is data obtained directly from respondents through interviews with Judges of the Religious Court of Parepare, to obtain accurate data, and data Secondary data is obtained by studying the literature, laws and regulations. The cause is polygamy without permission from his legal wife and falsification of identity, namely falsification of status and occupation.

Keywords: counterfeiting, cancellation, marriage

Abstrak

Penelitian ini membahas tentang penyebab adanya pembatalan perkawinan di Pengadilan Agama Kota Pare-pare, penyebab pembatalan perkawinan karena adanya pemalsuan identitas. Penelitian ini dilakukan secara Metode pendekatan yang digunakan adalah yuridis empiris, dan spesifikasi penelitian adalah deskripsi analitis, pengumpulan yang diperoleh melalui Data primer yaitu data yang diperoleh secara langsung dari responden melalui wawancara dengan para Hakim Pengadilan Agama Parepare, untuk memperoleh data yang akurat, dan Data sekunder yaitu data yang diperoleh dengan cara mempelajari literatur-literatur, peraturan perundang-undangan. Faktor penyebabnya karena poligami tanpa izin dari istri sahnya dan pemalsuan identitas yaitu pemalsuan status dan pekerjaan.

Kata kunci : pemalsuan, pembatalan, perkawinan
Fulltext View|Download

Article Metrics:

Last update:

No citation recorded.

Last update: 2024-04-24 19:27:33

No citation recorded.