ISLAMIC MODERN RETAIL ATTRIBUTES FOR MUSLIM CONSUMERS PATRONAGE INTENTION

Muslim dominates the total population in Indonesia. Islamic modern retail growth in Indonesia is predicted to increase since Muslims started to consider the religion aspects for their daily life. Nevertheless, there has not been much research on this matter. This study aims to investigate Islamic modern retail attributes for Muslim shoppers in Indonesia. Furthermore, this research will focus on the patronage intention of Muslim shoppers. A sample of 144 consumers of modern Islamic retail in Indonesia was collected. The data were collected through a questionnaire and analyzed using multiple linear regression. The results revealed that Islamic modern retail attributes, such as the Islamic store atmosphere and Islamic value, had a significant positive effect on Muslim shopper’s patronage intention. While other attributes, such as Muslim product, humanistic, and halal product certification, have no significant effect on Muslim shopper’s patronage intention. This study confirmed that each one-unit increase in independent variables, namely Muslim product, Islamic store atmosphere, humanistic, halal product certification, and Islamic value, respectively, will cause an increase in patronage intentions of 0.114, 0.238, 0.025, 0.044, and 0.263 unit.
Article Metrics:
Last update: 2021-02-26 23:36:27
Last update: 2021-02-26 23:36:28
License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
Penulis yang mempublikasikan artikel pada jurnal J@ti Undip : Jurnal Teknik Industri ini setuju dengan ketentuan sebagai berikut:
- Hak cipta dari suatu artikel akan ditransfer ke Universitas Diponegoro sebagai penerbit dari J@ti Undip: Jurnal Teknik Industri ketika artikel diterima untuk publikasi. Transfer cipta mencakup hak eksklusif untuk mereproduksi dan mendistribusikan artikel, termasuk mencetak ulang, menerjemahan, reproduksi fotografi, mikrofilm, bentuk elektronik (offline atau online), atau reproduksi lain yang sejenis.
- Penulis menjamin bahwa isi artikel adalah asli dan bertanggung jawab penuh atas hak cipta dari bagian-bagian yang dikutip dari artikel yang dari sumber asli lainnya.
- Ketika penulis meng-upload artikel pada suatu website tertentu, penulis harus menjelaskan bahwa sumber artikel adalah jurnal J@ti Undip: Jurnal Teknik Industri dan bahwa Universitas Diponegoro adalah pemegang hak cipta, dan harus membuat link ke situs jurnal: http://ejournal.undip.ac.id/index.php/jgti/